background

Friday, May 7, 2010

alKesah PraKTIkaL~

Selamat pagy dunia..huhu..emm...arini masuk ary ke 5 dah aku melalui latihan industri ni...mase mule2 ritu mmg sgt xselesa...ase macam sangat malu, jadi pendiam..tp skg dh ary ke5 ni takan nk malu2 lagikan..kang org kata kite menyombong pulak nnt...walop xla aku telalu menajid diri sebenar..tp arini lebih baek dr semalam2nya....
 kadang2 aku ade latihan insudtri ni dh macam xpraktik jer nak dibuat sebagai satu syrat wajib bergraduat....kalo kite tgk alek objektif latihan industri ni untuk menyesuaikan diri kita ngn alam pekerjaan kononnya..pahtu pihak U nak kite carik n wat yg berkaitan ngn cos yg kita amek...nak dijakdikan isu...bukannya senang agensi2 ni sume nak watkan satu program xpon keja khusus tuk kite...dorng ade keja dorang sendri yg melambak2...mane de mase dowang nk aja n handle kite dgn tumpuan penuh...kekadang tu keja kite dtg opis...gossip2 sane sini then dh pukol 4...tu xtemasuk.tido, rehat tido...erm...kalo xpon paling simple keja kite kena fotostat, tolong2 kemas file, ape org kate filing gitu, keyin data hah camtu la..
nk dapat keja yg berat2 xde maknenya..
okeih..aku igt aku Dr Ibrani ade kate kalo dak BSPMTM tu senang2 kan diri wat blog ke tuk syarikat..kena tonjolkan sesuatu....wat website ker kan...boley..kite sume boley wat cmtu..tp kite kena keja lebey siket..kena usehe lebeh siket...supaye keja kite nnt ditimer n mendapat support dr sume kat agensi tu...kalo takat kite je lelebey poyo2 tp last2 dowang xgune pon..nak wat ape jugakkan..
mm...
jadi kesimpulan yg dapat aku wat..same2 kena usehe...kite terutamanye..den br kite dapat tnjuk diri kita..then dapat convince kan pihak agensi yg kite ni berkebolehan...

No comments:

Post a Comment